Met de komst van de nieuwe AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) wetgeving is er het één en ander die veranderd is in de wetgeving naar privacy en verwerking van persoonsgegevens toe. Één van die regels is dat sommige websites uitgerust moeten zijn met een SSL certificaat. Dat zorgt voor een veilige verbinding tussen de webserver - waar de website op draait) en de bezoeker van de website.

De hamvraag is nu natuurlijk: "Is een SSL certificaat nodig voor mijn website?" Wat zijn de nadelen mocht ik dit niet hebben? Je leest het hier!

Wat is een SSL certificaat?

Een SSL-certificaat versleutelt de verbinding tussen de website en de websitebezoeker. Mensen met slechte bedoelingen die deze verbinding zouden onderscheppen kunnen de data niet lezen omdat deze versleuteld is.

Hoe herken je een SSL certificaat? Aan het slotje in de adresbalk! Ook zul je "HTTPS" zien staan in de adresbalk (soms is klikken in de adresbalk nodig om dit te zien).

Soms is het slotje groen en zie je de naam van de organisatie. In dat geval spreken we van een Extended Validation (EV) SSL certificaat.

Voor zo'n certificaat wordt uitgegeven wordt er een controle gedaan om zeker te zijn dat jouw bedrijf wel legitiem is.

Wat zijn de nadelen mocht ik geen SSL certificaat hebben?

1. Vertrouwen van bezoekers
Je wilt dat bezoekers van jouw website een veilig gevoel hebben als ze op jouw website navigeren.

Dit is zeker belangrijk wanneer je persoonsgegevens uitwisselt (iedereen met een contactformulier valt hier eigenlijk onder) maar ook wanneer dat niet het geval is. Sommige browsers laten zelfs een melding zien: "niet veilig".  Niet iets dat je wilt dus.

2. Vindbaarheid website
Omdat Google meer gewicht gegeven heeft de laatste jaren aan veiligheid van websites wordt in de ranking mee rekening gehouden of jouw website een SSL certificaat heeft.

Websites die dit wel hebben zullen dus een stap voor zijn op jou. Niet alleen zal je lager zichtbaar zijn in de zoekresultaten, maar daardoor zal je ook minder bezoekers krijgen en daardoor nog lager ranken dan websites die wel bezoekers weten te lokken.

Wanneer zou je een uitgebreide EV SSL-certificaat kunnen overwegen?

Extended Validation SSL certificaatWanneer je bijvoorbeeld een webshop wilt gaan starten. Dan is een Extended Validation SSL zeker aan te raden.

Een onderzoek toonde aan dat een SSL certificaat 11 tot 42 % meer conversie kan opleveren. Een ander onderzoek uitgevoerd door Symantec toonde 18 tot 87 % meer conversie op eCommerce en lead generatie websites.

Volgens een case study van Zamberg.com ligt zelfs de gemiddelde aankoopwaarde 23% hoger wanneer je een SSL certificaat hebt!

Zit een SSL certificaat inbegrepen in onze websites?

Als jouw website op onze webservers gehost wordt, dan zit een SSL certificaat aangeboden als dienst zonder extra kosten.

Wil je een certificaat met bedrijfsgegevens of een certificaat met uitgebreide validatie en bedrijfsgegevens? Geen probleem!

Uitgebreide validatie SSL certificaten zijn aangeraden voor webshops en commerciële websites aangezien deze voor meer vertrouwen zorgt en zorgt dat je hoger scoort in Google

Ontdek wat onze webhosting pakketten te bieden hebben.

Lees meer

 
10 redenen waarom je een website moet overwegen

Wil je weten hoe Customer Engagement in z'n werk gaat en hoe je jouw klanten tevreden houdt? 
Lees dan zeker verder!

Wat is klantbetrokkenheid?

Afbeelding Customer RelationshipDe Engelse term Customer engagement (CE) is een marketing term voor de klantbetrokkenheid , de verbinding als het ware tussen de consument en het bedrijf.

Vaak gaat dit over de 'levensduur' van een klant, hoe lang een klant bij je blijft zeg maar. Je kan je wel inbeelden dat hoe groter de klantbetrokkenheid is, hoe meer positieve effecten je hiervan geniet.

Welke voordelen heeft een grotere klantenbetrokkenheid?

Zoals hierboven vermeld is een groot aspect hiervan hoe groot de levensduur van een klant is. Dit zorgt ervoor dat jouw klant met jouw blijft zaken doen, hetzij jouw diensten verder afnemen of op een later tijdstip opnieuw goederen kopen.

Om dit te bereiken moet je een goede customer experience neerzetten. De tevredenheid van de klant staat hierin centraal. Iemand die tevreden is over jouw bedrijf zal sneller reclame - onbewust - voor jou maken door het erover te hebben tegen anderen. Dit kan voor een rimpel effect zorgen!

Hoe kun je een grotere klantenbetrokkenheid bekomen?

opties om klantenbetrokkenheid te vergrotenJe moet een positief gevoel scheppen over jouw bedrijf, jouw diensten en goederen en de service die jullie leveren.

Om dat te doen kun je op verschillende punten de brug tussen jouw bedrijf en de klant dichten.


Zo heb je volgende mogelijkheden:

  • Goede klantenservice

    Door middel van automatische antwoorden en workflows op te zetten (denk maar aan chatbots) kunnen we de klant al zoveel mogelijk helpen nog voor er een mens aan te pas komt. Denk maar aan de status van een order opvragen of om een ticket aan te maken. Ook kun je door middel van een FAQ (Frequently Asked Questions) op jouw website soms al een antwoord bieden op de meest voorkomende vragen.

  • Aantrekkelijk en functioneel design

    Een design moet niet alleen mooi maar ook practisch zijn. Een overzichtelijke site maakt navigeren eenvoudiger en brengt de bezoeker vlug bij de informatie die hij zoekt. Dit alles in een mooi aantrekkelijk jasje en zo kun je de engagement - de betrokkenheid - de aandacht op dat moment zeg maar, vast houden.

  • Marketing

    De mogelijkheden zijn hier ruim in. Zo kun je volgende zaken gaan doen:

    • media campagnes gaan lanceren
    • adverteren op social media kanalen,
    • reclame verzorgen:
      • catchy radio spot
      • promoties opzetten en versturen
    • blog artikelen posten op jouw social media
    • nieuswsbrieven uitsturen
    • ...

Conclussie

Het loont dus zeker de moeite om jouw klantenbetrokkenheid in acht te houden. Niet alleen behoud je zo meer jouw klanten maar gaat mond op mond reclame ook sneller zijn werk doen.

Want een tevreden klant is er twee waard! 

Dankzij jarenlange ervaring met het bouwen van website hebben we ontdekt wat mensen echt belangrijk vinden en waarderen aan een website.  Voor de één kan dat wat verschillend zijn dan voor een ander maar in het algemeen blijven de basis elementen hetzelfde. Met deze principes in het achterhoofd hebben wij bepaalde keuzes gemaakt waarvan we denken dat onze klanten dat gaan waarderen. Ben je benieuwd waarom je voor een VIZZY website moet kiezen? Lees dan zeker verder!

1. Drag and drop visual builder

Niemand is graag afhankelijk van iemand! Daarom hebben wij ervoor gekozen om gebruik te maken van een visual builder om jouw websites mee te gaan bouwen.

Zo'n editor wordt ook wel een WYSIWYG editor genoemd. WYSIWYG staat voor "What you see iwhat you get".

Telkens je een wijziging maakt kun je meteen - nog voor je op opslaan druk - het effect zien van jouw aanpassing. Dat werkt niet alleen prettig maar zo zie je ook meteen of jouw aanpassing het gewenste effect heeft.

Vind je het maar niets? Ga dan een stap terug met de terug knop, gelijkaardig aan zoals de terug knop in jouw browser werkt.  

 2. Geoptimaliseerd voor snelheid

Dankzij geavanceerde technieken zoals het bundelen van opmaak en script bestanden, geavanceerde caching en compressie van afbeeldingen wordt jouw website vliegensvlug. Een trage website is zoals een schoonmoeder, ze werkt snel op jouw zenuwen! Daar wij gebruik maken van top notch webhosting maken wij gebruik van de nieuwste technieken zoals HTTP/2. Dit heeft als effect dat webpagina's tot 2 x sneller laden dan zijn voorganger. 

Hoe snel jouw website ook mag zijn, wat vaak een boosdoener is is te grootte (en dus zware) afbeeldingen. Naast een handige video die jouw uitlegt met welke simpele online tools je jouw afbeeldingen kan optimaliseren op een zeer snelle manier is er nu zelfs nog een snellere manier! De Image Optimizer! Met één simpele klik worden jouw afbeeldingen geoptimaliseerd voor verschillende apparaten. Zo wordt voorkomen dat op een mobiel waar afbeelding klein worden weergegeven, grote en dus zware afbeeldingen inladen. Op die manier worden geen resources verspilt en worden jouw webpagina's sneller weergegeven wat de beleving van jouw website beter maakt.

3. Marketing mogelijkheden

Het doel van een website is om jouw diensten of producten aan de man te brengen. Hiervoor zal je jouw doelpubliek moeten overtuigen dat jij een meerwaarde kan betekenen voor hun. Voor veel zaakvoerders is marketing een ver van hun bed show en komen ze niet verder dan social media posts. Met een VIZZY website kun je een paar stappen verder gaan!

Zo bieden wij een blog integratie aan zodat je via jouw social media posts kunt doorlinken naar blog artikelen die je geschreven hebt. Velen doen dit niet omdat in de pen kruipen niet voor iedereen is weggelegd of er is simpelweg geen tijd voor. Maar het is een misconceptie dat een blog artikel een ellenlange pagina moet zijn. Keep it short and simple (if that is your style).

Naast blog artikelen biedt VIZZY websites ook de mogelijkheid aan mensen te laten inschrijven op jouw nieuwsbrieven. Via hoe meer kanalen je jouw (potentiële) klanten kan bereiken, hoe groter de kans is dat je vroeg of laat zaken kunt doen. Zo bouw je verder aan jouw klantennetwerk. 

4. Zoekmachine optimalisatie

Als we hierover spreken, dan spreken we van SEO, languit Search Engine Optimalisation. Dit zorgt ervoor dat jouw website beter scoort in de zoekresultaten. En hoe hoger je scoort in de zoekresultaten, hoe vaker je pagina bezocht werkt. Je kan het zien als een positieve vicieuze cirkel. In onze visual builder zit een Rank tool ingebouwd die jou tips en advies geven hoe je jouw pagina beter kan laten scoren op de trefwoorden waarop je wilt gevonden worden.

rank tool

 

5. Uitbreidbaarheid

Vertellen over de plugin bibliotheek met veel beschikbare plugins (zowel gratis als betalende) die voor veel extra functionaliteit voor een kleine prijs (en vaak ook gratis) kunnen zorgen op jouw website. Wil je boekingen mogelijk maken via jouw website? Daar is een plugin voor! Wil je graag popups laten verschijnen aan je bezoekers, en dit op bepaalde pagina's? Geen probleem!  Of wat had je gedacht van een chat robot? De sky is de limit!

Jij bedenkt het en het kan hoogst waarschijnlijk geïntegreerd worden op jouw website! De prijs bij zo'n integraties is relatief laag aangezien het bestaande software plugins gebruikt die niet van scratch (van 0) moet worden geschreven wat tijd consumerend - en dus duur - zou zijn.