10 redenen waarom je een website moet overwegen

Tips over hoe je klanten meer betrokken raken

Wil je weten hoe Customer Engagement in z'n werk gaat en hoe je jouw klanten tevreden houdt? 
Lees dan zeker verder!

Wat is klantbetrokkenheid?

Afbeelding Customer RelationshipDe Engelse term Customer engagement (CE) is een marketing term voor de klantbetrokkenheid , de verbinding als het ware tussen de consument en het bedrijf.

Vaak gaat dit over de 'levensduur' van een klant, hoe lang een klant bij je blijft zeg maar. Je kan je wel inbeelden dat hoe groter de klantbetrokkenheid is, hoe meer positieve effecten je hiervan geniet.

Welke voordelen heeft een grotere klantenbetrokkenheid?

Zoals hierboven vermeld is een groot aspect hiervan hoe groot de levensduur van een klant is. Dit zorgt ervoor dat jouw klant met jouw blijft zaken doen, hetzij jouw diensten verder afnemen of op een later tijdstip opnieuw goederen kopen.

Om dit te bereiken moet je een goede customer experience neerzetten. De tevredenheid van de klant staat hierin centraal. Iemand die tevreden is over jouw bedrijf zal sneller reclame - onbewust - voor jou maken door het erover te hebben tegen anderen. Dit kan voor een rimpel effect zorgen!

Hoe kun je een grotere klantenbetrokkenheid bekomen?

opties om klantenbetrokkenheid te vergrotenJe moet een positief gevoel scheppen over jouw bedrijf, jouw diensten en goederen en de service die jullie leveren.

Om dat te doen kun je op verschillende punten de brug tussen jouw bedrijf en de klant dichten.


Zo heb je volgende mogelijkheden:

  • Goede klantenservice

    Door middel van automatische antwoorden en workflows op te zetten (denk maar aan chatbots) kunnen we de klant al zoveel mogelijk helpen nog voor er een mens aan te pas komt. Denk maar aan de status van een order opvragen of om een ticket aan te maken. Ook kun je door middel van een FAQ (Frequently Asked Questions) op jouw website soms al een antwoord bieden op de meest voorkomende vragen.

  • Aantrekkelijk en functioneel design

    Een design moet niet alleen mooi maar ook practisch zijn. Een overzichtelijke site maakt navigeren eenvoudiger en brengt de bezoeker vlug bij de informatie die hij zoekt. Dit alles in een mooi aantrekkelijk jasje en zo kun je de engagement - de betrokkenheid - de aandacht op dat moment zeg maar, vast houden.

  • Marketing

    De mogelijkheden zijn hier ruim in. Zo kun je volgende zaken gaan doen:

    • media campagnes gaan lanceren
    • adverteren op social media kanalen,
    • reclame verzorgen:
      • catchy radio spot
      • promoties opzetten en versturen
    • blog artikelen posten op jouw social media
    • nieuswsbrieven uitsturen
    • ...

Conclussie

Het loont dus zeker de moeite om jouw klantenbetrokkenheid in acht te houden. Niet alleen behoud je zo meer jouw klanten maar gaat mond op mond reclame ook sneller zijn werk doen.

Want een tevreden klant is er twee waard! 

Vond je dit interessant? Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief en wordt op de hoogte gebracht van nieuwe blog artikelen.

Inschrijven op nieuwsbrief

Deel dit artikel